Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

„Brand personality“ kao zamena za čoveka i naciju iliti – da li je „crveno boja ljubavi“?

Komentari (4) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 25 jun 2010 08:47
m. -ić
Ne slažem se s autorom članka, ali ne toliko sa suštinom, koliko s tokom zaključivanja.

Prvo, onaj navod na samom početku je zbilja sotonin. Bog nikome ništa ne zabranjuje. Još bolje, Bog uvek nudi mogućnost da se bude srećan tamo gde jesi, i s onim što imaš. Sve vam je dato, ali vam nije sve na korist. Naprotiv, sotona je izmislio sve te šarene laže koje se ne mogu ni pipnuti ni okusiti, čak ni prići blizu. Šta vam vrede obnažene lepotice na kunzdruk hartiji? Šta vam vrede reklame za odmore na tropskim ostrvima, za brze a udobne automobile, za nove prostrane stanove? Kada ćete sve to moći, ne da imate, nego samo makar da pipnete. Samo ćete duše svoje trovati gledajući na sve to.

I ta pripadnost grupama. Nije cilj korporacija da ljudi pripadnu nekoj novoj grupi, nego da ljude odvoje od bilo kakve grupe. Sve te grupe, te ne znam pepsi pipl, te ribok rebel tandaramandara, ne postoje. Niko nije član neke takve grupe. Ako pijuckate pepsi u kafeu, mislite da će vam prići neko da kaže, A ti piješ pepsi, ja sam iz iste grupe, kako si? Najčešće kad gledate po kafeima, ljudi koji sede zajedno nemaju ista pića pred sobom. Dakle, sve te nove potrošačke grupe ne postoje. Slažem se da uništavanje nacije jeste cilj korporacija, ali ne u smislu pravljenja nekih novih korporacijskih potrošačkih grupa, nego naprotiv u smislu krajnje izolacije svakog pojedinca ponaosob.

Uz to, te korporacije su samo paravan. Iza svih tih bezličnih poslovnih mašina stoje ljudi iz vrlo prisno vezanih porodica, porodica koje se bave poslovima od starina. Živi ljudi, koji se pre svega brinu o svojim najbližima, a zatim o svojim ortacima, saradnicima, i na kraju, brinu se i odani su svom poslovnom rodu. Taj rod je nacija za sebe, koja ima svoj jezik, običaje, zakone, makar i da se ne vidi, da nema svoju zemlju. I onako su te korporacije toliko jake da mogu da upravljaju zemljama i državama. Mi ne znamo ko su oni, možda naslućujemo, ali oni sami vrlo dobro znaju ko su, šta su, odakle su.
Preporuke:
0
0
2 petak, 25 jun 2010 13:39
brm
smisao i razloge većine reklamenih ideje mogu nekkao da svarim ili shvatim - ali domaće reklame za pivo dugo nikako nisam mogao... po debilnosti su prevazišle i reklame za izbeljivače rublja... čak i one rasističke za hemikalije za čišćenje VC šolja namenjenih istočnim zemljama (kkako su zakorele i prljave - šolje)..
pitao sam se kojoj su"ciljnoj grupi" one namenjene?
na njima je sve što (mi) klasične pivopije ne podnose(imo)...

a onda sam shvatio genijalnost marketinških stručnjaka: oni su stvorili čitavu novu subkulturu novopivopija na osnovu poznavanja totalne neobaveštensoti o "evrospkim standardima" mladih odraslih u slobinim vremenima.
dokaz: najprodavanija su najgora a najskuplja piva koja su čista hemija - razvodnjeni ekstrakt - od kojh glava boli MOMENTALNO (PIVA APATINSKE PIVARE - Jelen pivo i nikšićko i pripadajući strani "brendovi" i čelarevske - lav..)
- niko ne traži skoro duplo jeftijnija a dobra - Valjevsko, Zaječarsko, BG..čak nisu ni čuli za njih..
- niko se ne buni što se u radnjama lade isključivo apatinska i čelarevska piva - šapnite mi gde može da se nađe u vitrini ladna limenka recimo zelenog pilsa?..a u kafanama zna se samo jelen i strana..

ali sad mi nije jasno čemu uopšte reklame za ta piva (Jelen i lav)kad u jedine tri postojeće radnje u Srbiji (MIško, Višnjica i familija) drugih ni nema..bacanje para
Preporuke:
0
0
3 petak, 25 jun 2010 22:15
Goran Stankov ić
Domaća prvenstva u sporovima sam prestao da pratim nekako u vreme kada su ISPRED državnih liga " nakačili " imena tih sponzora. Da istaknem, ja sam od onih koji veruju DA NIJE SVE NA PRODAJU. Vređa me da su oni važniji od države koja bi trebalo da se manifestuje i da ima značaj i smisao, i na taj način, kroz sportske lige.
Ono što ne razumem jesu previsoki honorari pri transferima ( učinak fudbalera direktno proporcionalan tim brigama ). Ustvari razumem, ali me nervira što te pare moraju da se stvore kroz reklamu, na razne agresivne načine ( stotine albuma i sličica, a prvenstava koliko želiš, majci, zastavica...) , prava prenosa i sl.
Ono što me brine jesu klinci u sumraku sa dvolitarkam piva, koji se zavlače u mračna sastajališta. Njima slobodno prodaju isto, a zakon je jasan. A da, zakonima se bave u skupštini.
Preporuke:
0
0
4 subota, 26 jun 2010 13:39
Pink F(r)ojd
Uf, kakav tekst! Konačno neko da progovori o domaćim ispostavama stranih marketinških agencija, koje su, možda i najuticajniji fenomen u Srbiji, a niko ih ne pominje! Bravo! Ne slažem se sa mišljenjem prvog komentatora - uostalom dosta je bilo toga da se mi Srbi svađamo oko toka zaključivanja. Bitno je da se u suštini slažemo. Meni se, na primer, tok zaključivanja u tekstu veoma dopada. Takođe, to što se insistira na "obe strane medalje" je isto tako dobro.
Koka kola je svojevremeno proučavala, a i neke druge velike kompanije, tzv. subliminalni uticaj reklame tj. onaj koji se odvija u nesvesnom delu čovekove svesti. Gotovo sam siguran da smo i mi izloženi sličnim uticajima sa naših televizora.
Kritička svest i konstantno propitivanje sveta oko nas - slažem se da je u tome suština!
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner